קידום אתרים אורגני
קידום אתרים אורגני זה השקעה ארוכת טווח שכל עסק מודרני צריך.
השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם
צריכים לבנות אתר או לקדם אותו? הגעתם למקום הנכון!
מה זה קידום אתרים אורגני?
קידום אורגני בגוגל או במינוח המקצועי SEO – Search engine optimization זה מושג כללי מאוד שמכסה
מגוון רחב של פעולות, חלקן לטווח הארוך אשר דורשות שינויים מתמידים באתר
תוך כדי הבנה של המתרחש בזמן אמת והסתכלות על המתחרים הישירים של האתר.
המטרה הסופית של הקידום האורגני הוא למקם את האתר שלך במיקום גבוהה בדף התוצאות (SERP – Search engine result page).
כמובן שמדובר בדף התוצאות של גוגל שבו מתבצעים כ94% מכל החיפושים ברשת,
מה שמשאיר את שאר מנועי החיפוש לכמעט לא רלוונטים.
מקדם אתרים מקצועי יודע למטב את האתר בהתאם לרצונות של גוגל והאלגוריתם שלהם
כך שדירוג האתר שלך יהיה גבוהה, וזה משפיע באופן ישיר על מיקום האתר בדף התוצאות של גוגל.
הדבר החשוב ביותר בעת קידום אורגני הוא – לצייר את האתר שלך כמומחה שאין כמותו בתחום כמה שיותר ספציפי.
אם נפרק את המילה SEO לגורמים המרכזיים שלה
איך עושים קידום אורגני
כפי שציינו כבר, קידום אורגני כרוך בהרבה גורמים הן חיצוניים והן בתוך האתר שלך.
תהליכים אלו משתייכים לשתי קטגוריות בתחום הSEO שנקראים On-Page ו-Off page.
גוגל מתחשבת בכ250 גורמים שונים כאשר היא ממקמת את האתר שלך בדף התוצאות
ולכן קידום אורגני הוא תהליך ארוך ומסובך.
ננסה לתמצת את דברים החשובים:
האם כדאי להשקיע בקידום אורגני
קידום אורגני – SEO הוא חלק מהותי ואינטגרלי של כל עסק מודרני.
אנו חיים בתקופה בה אם אתה לא נמצא בדף הראשון של גוגל, אתה פשוט לא קיים משום שאין שום סיכוי שיגיעו לאתר שלך.
פירסומים בעיתון ובטלוויזיה הם לא רק יקרים הרבה יותר, הם גם הרבה פחות יעילים.
אנשים שמחפשים שירות או מוצר כלשהו בימנו יעשו מחקר מעמיק ברשת לפני שיתחילו לשקול לקנות אותו.
יתרון נוסף של קידום אורגני בגוגל הוא שניתן למדוד את מידת הצלחה בצורה הרבה יותר מדויקת מאשר קידום במדיות הישנות אי פעם איפשרו.
השורה התחתונה היא שבתור עסק מתחיל או כזה שמעוניין להגדיל את מאגר הלקוחות שלו,
אם לא תשקיעו בקידום אורגני לא תוכלו להתחבר לקהל עצום שהולך וגדל של צרכני האינטרנט.
יתרונות בקידום אורגני
כמה מונחים שכדאי להכיר בקידום אתרים אורגני
דומיין - שם מתחתם
יש משמעות רבה לשם המתחם שלך ברמת הקידום האורגני.
כדאי שיהיה בשם המתחם מילת מפתח שאתם מעוניינים לקדם ושקשור לתחום עיסוקכם.
יש גם משמעות רבה לוותק הדומיין ואם ידוע לכם על דומיין פנוי שהיה קשור לתחום שלכם, כדאי לקנות ולהשתמש בו.
מילות מפתח - Keywords
ביטויי מפתח הם מונחי החיפוש שהגולשים מזינים לתוך מנועי החיפוש כאשר הם מחפשים מידע או מוצר כלשהו.
כאשר מייצרים תוכן, כדאי להשתמש במילות המפתח הקשורות לשאילתאת החיפוש אך לא בצורה צפופה מידי אלא בצורה טבעית שכן גוגל תעניש את האתר שלכם אם "תכריחו" את מילות המפתח על הטקסט.
תיאור הדף - Meta description
תיאור הדף מוגדר גם כן ברמת הHTML וגם כן מוצג בדף התוצאות של גוגל מתחת לכותרת הדף. כדאי מאוד לנצל את מירב התווים בעת כתיבת תיאור הדף (160 תווים) שכן כמה שתתפסו יותר שטח פרסומי בדף התוצאות של גוגל, ככה יש יותר סיכוי שתמשכו את עינו של הלקוח הפוטנציאלי.
כותרות H1-H6
תגיות אלו מוגדרות ברמת קוד הHTML ומטרתן להגדיר את העמוד ברמה ההיררכית עבור גוגל. זהו כלי מאוד חשוב בארסנל של מקדם האתרים שכן זה מאפשר לו לשים דגש על המילות מפתח החשובות לו
מומלץ שיהיה H1 אחד בלבד בכל דף, שלוש H2 לכל היותר בכל דף וכל השאר – כמה שצריך.
חוויית משתמשת - User experience
חשוב לספק ללקוח פוטנציאלי חוויית משתמש נכונה ואיכותית ולא לתת לו שום "תירוץ" לעזוב את האתר שלך.
עיצוב נכון של האתר ישפיע על הגולש שלך ברמת התת מודע ותניע אותו לפעולה.
כאשר האתר שלך מעוצב נכון, גוגל תעניק לך "ניקוד" נוסף וזה בהחלט עוזר בקידום אורגני
טקסט אלטרנטיבי - Alt text
טקסט חלופי הוא קוד HTML שמתאר את הניראות והמטרה של התמונה אליה הוא מתייחס.
המטרה העיקרית שלו והסיבה שהוא נוצר הוא לשמש עזר לבעלי נכויות ראייה.
מנועי החיפוש לא יכולים "לראות" את התמונה ולכן הם משתמשים בטקסט חלופי כדי להבין אותה.
כדאי להשתמש במילות מפתח שרוצים לקדם בטקסט חלופי.
כותרת הדף - Page Title
את כותרת הדף מגדירים ברמת קוד הHTML וזה מה שמציגה גוגל בדף התוצאות שלה כאשר גולשים מחפשים ביטויי מפתח במנוע החיפוש.
כדאי מאוד שכותרת הדף תהיה באורך של 70 תווים על מנת שתוכל לתפוס כמה שיותר שטח פרסומי ותמשוך את העין של הגולש הפוטנציאלי.
אתר רספונסיבי - Responsive web design
משמעות המונח אתר רספונסיבי הוא אתר שמתאים את העיצוב שלו לסוג המכשיר שהגולש משתמש בו. כמובן שישנם המון סוגי מכשירים עם גדלים שונים של מסכים ברזולוציות שונות החל ממסכי מחשב לטאבלטים ועד מכשירי סלולר.
כאשר מקימים אתר חדש, חשוב לקחת בחשבון את נושא הרספונסיביות שכן תרוויחו נקודות בקידום אורגני וגם תספקו חוויית משתמש איכותית לכל גולש באשר הוא.