קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני זה השקעה ארוכת טווח שכל עסק מודרני צריך.

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם

צריכים לבנות אתר או לקדם אותו? הגעתם למקום הנכון!

מה זה קידום אתרים אורגני?

קידום אורגני בגוגל או במינוח המקצועי SEO – Search engine optimization זה מושג כללי מאוד שמכסה
מגוון רחב של פעולות, חלקן לטווח הארוך אשר דורשות שינויים מתמידים באתר
תוך כדי הבנה של המתרחש בזמן אמת והסתכלות על המתחרים הישירים של האתר.
המטרה הסופית של הקידום האורגני הוא למקם את האתר שלך במיקום גבוהה בדף התוצאות (SERP – Search engine result page).
כמובן שמדובר בדף התוצאות של גוגל שבו מתבצעים כ94% מכל החיפושים ברשת,
מה שמשאיר את שאר מנועי החיפוש לכמעט לא רלוונטים.

מקדם אתרים מקצועי יודע למטב את האתר בהתאם לרצונות של גוגל והאלגוריתם שלהם
כך שדירוג האתר שלך יהיה גבוהה, וזה משפיע באופן ישיר על מיקום האתר בדף התוצאות של גוגל.
הדבר החשוב ביותר בעת קידום אורגני הוא – לצייר את האתר שלך כמומחה שאין כמותו בתחום כמה שיותר ספציפי.

אם נפרק את המילה SEO לגורמים המרכזיים שלה

טראפיק –
המילה טראפיק (Traffic) משמעותה כמות הכניסות לאתר שלנו.
ההגיון הבריא אומר שככל שיש לנו יותר כניסות לאתר כך יש יותר סיכויים שנוכל לבצע המרה (Conversion), או במילים אחרות להגיע למטרה שהצבנו לנגדנו בין אם מדובר בהשארת הפרטים של הלקוח, רכישה אונליין, הרשמה לניוזלטר או כל מטרה אחרת שברצוננו להשיג

איכות הטראפיק –
לא משנה כמה אנשים נכנסים לאתר שלנו, במידה והוא לא מתייחס לשאילתאת החיפוש שלהם
הם ישר יצאו מהאתר. מחקרים מראים שהגולש הממוצע יכול להבין אם האתר רלוונטי אליו תוך כמה שניות בודדות.
אם גוגל תוביל אנשים לאתר שלך בגלל שהם חיפשו לרכוש חופשה בחו"ל אך אתה מציע חופשה בצימר, הרי שהרוכש הפוטנציאלי יצא ישר מהאתר.

כניסות אורגניות –
הנתח הבולט ביותר בדף התוצאות של גוגל הוא המודעות המופיעות בתחילת הדף.
בדרך כלל ישנם בין 3 ל4 מודעות בתחילת הדף ו3 תוצאות בסוף הדף, תלוי ברמת התחרות הממומנת על שאילתת החיפוש של הצרכן.
כניסות אורגניות זה כל כניסה לאתר שלנו מדף התוצאות של גוגל שלא שילמנו עליה באופן ישיר.
מומחי קידום אתרים רבים אומרים כי קידום אורגני מספק, לטווח הארוך, נפח כניסות גדול יותר ובמחיר מוזל יותר מאשר קידום ממומן.

איך עושים קידום אורגני

כפי שציינו כבר, קידום אורגני כרוך בהרבה גורמים הן חיצוניים והן בתוך האתר שלך.
תהליכים אלו משתייכים לשתי קטגוריות בתחום הSEO שנקראים On-Page ו-Off page.
גוגל מתחשבת בכ250 גורמים שונים כאשר היא ממקמת את האתר שלך בדף התוצאות
ולכן קידום אורגני הוא תהליך ארוך ומסובך.

ננסה לתמצת את דברים החשובים:

חקר מילות מפתח –
השלב הראשוני בקידום אורגני הוא מחקר מעמיק של מילות מפתח.
המחקר עוזר לנו להבין מה בכלל הלקוח הפוטנציאלי של העסק מחפש באינטרנט.
כמו כן הוא עוזר לנו להבין את הנפחים של כמות החיפושים והתחרות על הביטויים.
מקדם אתרים מנוסה יודע להתחשב בשני גורמים אלו ובעוד כמה גורמים חשובים כמו ותק האתר בכדי למצוא את מילות המפתח הטובות ביותר לעסק.

מבנה היררכי של האתר –
לאחר שמצאנו את מילות המפתח, אנחנו יכולים להתחיל לייצר את מבנה האתר ברמה ההיררכית כאשר לשמות הקטגוריות והעמודים החזקים אנחנו רוצים לקרוא במילות המפתח שלנו.
למבנה קישורים פנימיים יש משמעות עליונה לגוגל ולתהליך הקידום אך גם כדאי לקחת בחשבון את נושא חווית המשתמש שכן אתר שבנוי נכון יהיה נוח יותר לגולש וזה יעזור לנו לבצע המרה.

תוכן –
גוגל שמה דגש גדול על איכות התוכן שקיים באתר ובמידה ומשתמשים בכלי זה בצורה נכונה, ניתן להגיע למקום ראשון בדף התוצאות.
תוכן חייב להיות מקורי, עם שימוש נכון במילות מפתח עם זנב ארוך (ביטויים ארוכים שגולשים מחפשים) אך אפילו זה לא מספיק.
מקדם אתרים מקצועי צריך לשאוף לייצר תוכן אינפורמטיבי ומעניין לצרכן בצורה כזו שתניע אותו לפעולה ותשאיר אותו באתר לפרק זמן כמה שיותר גדול.

אופטימיזציית קוד –
הכוונה כאן היא שימוש נכון בחוקים שקבעה גוגל ברמת הקוד של האתר.
ישנם כמה חוקים חשובים: שימוש נכון בתגיות המטה והטייטל (Meta description and Title tag), קביעת מבנה היררכיה של הדף עצמו באמצעות תגיות H1 עד H2, קביעת טקסט אלטרנטיבי לתמונות (Alt text), מניעת קישורים שבורים (שגיאה 404), שימוש בתג קנוני (canonical tag) למניעת תוכן משוכפל ועוד הרבה

התאמת האתר למובייל –
יצירת אתר רספונסיבי שמתאים את עצמו לגודל (רזולוציה) המסך שמציג אותו.
גוגל שמה דגש על חוויית משתמש ללקוח ולכן ממקמת את האתר בהתאם למה שהוא מסוגל לספק למכשירי מובייל כאשר מבצעים חיפוש במובייל.
בימנו, מרבית החיפושים מבוצעים במובייל והצפי הוא שזה רק ילך ויגדל.
כל מקדם אתרים שמכבד את עצמו יודע לייצר אתר ספונסיבי ולמעשה זה כבר נהיה סטנדרט בשוק.

בניית פרופיל קישורים נכון –
קישורים המובילים לאתר שלך מאתרים אחרים הם מעין הצבעות אמון שעוזרות לדרג את האתר שלך גבוה בדף התוצאות.
לא די בכמות גבוהה של קישורים נכונים, הם גם צריכים להגיע מאתרים חזקים שיש להם קהל יעד משותף לאתר שלך.
ישנה גם חשיבות למיקום הקישורים בדף עצמו וגם לחוזק הדף השולח באתר.
לפעמים עדיף לקבל קישור מדף חזק של אתר יחסית חלש מאשר לקבל קישור מדף אחורי וחלש של אתר חזק.

מהירות האתר –
כחלק משיפור חווית המשתמש, גוגל שמה דגש על מהירות האתר.
מחקרים שערכו בגוגל מראים שאם לוקח לאתר שלך 3 שניות לעלות, יש סיכוי של 32% שינטשו אותו!
זה לא מפליא כשמבינים שיש בערך מיליון אתרים אחרים בתחום שמסוגלים לעלות במהירות ולספק לכם את מה שאתם צריכים.
לא רק שאתר איטי פוגע בדירוג שלכם בגוגל, הוא גם מחסל כל סיכוי שתבצעו המרה מול לקוח פוטנציאלי.
איך משפרים את מהירות האתר? צריך לבחור היטב את השרת שבו מאחסנים את הדומיין, לשים באתר תמונות שהן לא כבדות מידי, אם משתמשים בWordPress – עדיף לא להשתמש בהרבה תוספים ולבסוף – לעשות אופטימיזציה לקוד (java script + css).

האם כדאי להשקיע בקידום אורגני

קידום אורגני – SEO הוא חלק מהותי ואינטגרלי של כל עסק מודרני.
אנו חיים בתקופה בה אם אתה לא נמצא בדף הראשון של גוגל, אתה פשוט לא קיים משום שאין שום סיכוי שיגיעו לאתר שלך.
פירסומים בעיתון ובטלוויזיה הם לא רק יקרים הרבה יותר, הם גם הרבה פחות יעילים.
אנשים שמחפשים שירות או מוצר כלשהו בימנו יעשו מחקר מעמיק ברשת לפני שיתחילו לשקול לקנות אותו.
יתרון נוסף של קידום אורגני בגוגל הוא שניתן למדוד את מידת הצלחה בצורה הרבה יותר מדויקת מאשר קידום במדיות הישנות אי פעם איפשרו.
השורה התחתונה היא שבתור עסק מתחיל או כזה שמעוניין להגדיל את מאגר הלקוחות שלו,
אם לא תשקיעו בקידום אורגני לא תוכלו להתחבר לקהל עצום שהולך וגדל של צרכני האינטרנט.

יתרונות בקידום אורגני

יש הרבה תחרות –
ישנם מיליוני אתרים חדשים שעולים לרשת מידי יום אך מעטים מהם מצליחים להגיע לדף התוצאות הראשון של גוגל בגלל שלא השקיעו בקידום ממומן או קידום אורגני.
אתרים אלו יכולים להיות מעוצבים יפה אך הם בסך הכל חלון ראווה עבור לקוחות קיימים או כאלה ששמעו על העסק מפה לאוזן.
לאתרים אלו אין סיכוי לקבל לקוחות באמצעות מנגנון החיפוש של גוגל או שאם הסיכוי קיים אז הוא קטן מאוד.

מודעות ומיתוג –
קידום אורגני יעיל יכול להגדיל את המודעות הציבורית ולמתג את העסק שלך וזה רק תוצר לוואי למטרה העיקרית שהיא להגדיל את כמות הלידים או המכירות או זמן השהייה באתר או במילים אחרות, להגדיל את כמות ההמרות שלך.
בסופו של יום, על מנת לקבל כסף מהעסק, עלייך להשקיע בו קצת ולטפח אותו.
למעשה, ישנם חברות ענק מודרניות שגדלו והגיעו לממדים שהם נמצאים בהם היום רק בשימוש באסטרטגיית הSEO.
מיקום גבוהה בדף תוצאות החיפוש מעניק לעסק שלך אמינות ולפעמים מספיק שרואים את העסק שלך בגוגל כדי להחליט לסגור אצלך את העסקה.

מנועי החיפוש תמיד יהיו רלוונטים –
מנועי החיפוש מהווים את הבסיס של כל האינטרנט.
גוגל מחזיקה בידה את כל המידע שיש לאינטרנט להציע ותוכל לתת לכל הרוצה תוצאות מהירות ורלוונטיות לכל שאלה, לא משנה כמה טיפשית היא.
אנחנו חיים בעידן המידע בו מנועי החיפוש הם הדרך המהירה ביותר לקבל כל סוג של מידע שאתם רוצים ולמעשה אנשים רגילים להשתמש בכלי החזק הזה כל כך עד כדי שזה הפך לשגרת יום.

תמורה להשקעה –
במידה ותחליטו להשקיע באתר שלכם, תקבלו תמורה מצויינת להשקעה 
כל מה שאתם צריכים לעשות זה לדבוק בהחלטה שלכם – קידום אורגני טוב לוקח זמן, בדרך כלל בין חצי שנה לשנה תלוי במידת התחרות.
לא משנה איך תסתכלו על זה – כדאי להשקיע בקידום אורגני.

קידום אורגני, עובד –
אנחנו יודעים שזה נשמע נדוש ואפילו קצת אינטרסנטי לומר את זה אך זו האמת.
גוגל מעבדת כ3.5 מילארד חיפושים ביום וצריכה להחזיר תוצאה רלוונטית ובמהירות לצרכן שלה.
עם כמות כזאת של חיפושים, כמובן שהיא צריכה עזרה ממקדמי אתרים ובתמורה לעזרה זו היא מוכנה לצ'פר אותם על ידי מיקום גובה בתוצאות החיפוש.
כל מה שצריך לעשות לעקוב אחר החוקים שהיא הכתיבה!
כמובן שאנחנו אומרים את זה בסרקסטיות מסויימת שכן ישנם המון חוקים שצריך לדעת ולכן כדאי להשתמש בחברת קידום אתרים מנוסה שמסוגלת לספק לעסק שלך מספיק תשומת לב למשך כל זמן השירות שהיא מספקת לך.

ניתן להתחרות עם החברות הגדולות –
הדבר היפה בקידום אורגני הוא שבמידה ועושים את זה נכון, ניתן להופיע בתוצאות החיפוש במיקום גבוהה יותר מחברות מבוססות.
בדף התוצאות של גוגל יש מקום ל10 קישורים אורגנים בזמן שגוגל בדרך כלל סורקת אתר פעם אחת פר ביטוי.
זה משאיר מספיק מקום לכולם להשתתף בחגיגה על אחת כמה וכמה שגוגל מתעדפת את תוצאות החיפוש שלה בהתאם למיקום הגיאוגרפי שבו החיפוש מתבצע כך שאם לדוגמא תבצעו חיפוש באיזור חיפה, ישנם יותר סיכויים שתקבלו תוצאות של עסקים הממוקמים בצפון מאשר עסקים הממוקמים במרכז.

כמה מונחים שכדאי להכיר בקידום אתרים אורגני

דומיין - שם מתחתם

יש משמעות רבה לשם המתחם שלך ברמת הקידום האורגני.
כדאי שיהיה בשם המתחם מילת מפתח שאתם מעוניינים לקדם ושקשור לתחום עיסוקכם.
יש גם משמעות רבה לוותק הדומיין ואם ידוע לכם על דומיין פנוי שהיה קשור לתחום שלכם, כדאי לקנות ולהשתמש בו.

מילות מפתח - Keywords

ביטויי מפתח הם מונחי החיפוש שהגולשים מזינים לתוך מנועי החיפוש כאשר הם מחפשים מידע או מוצר כלשהו.
כאשר מייצרים תוכן, כדאי להשתמש במילות המפתח הקשורות לשאילתאת  החיפוש אך לא בצורה צפופה מידי אלא בצורה טבעית שכן גוגל תעניש את האתר שלכם אם "תכריחו" את מילות המפתח על הטקסט.

תיאור הדף - Meta description

תיאור הדף מוגדר גם כן ברמת הHTML וגם כן מוצג בדף התוצאות של גוגל מתחת לכותרת הדף. כדאי מאוד לנצל את מירב התווים בעת כתיבת תיאור הדף (160 תווים) שכן כמה שתתפסו יותר שטח פרסומי בדף התוצאות של גוגל, ככה יש יותר סיכוי שתמשכו את עינו של הלקוח הפוטנציאלי.

כותרות H1-H6

תגיות אלו מוגדרות ברמת קוד הHTML ומטרתן להגדיר את העמוד ברמה ההיררכית עבור גוגל. זהו כלי מאוד חשוב בארסנל של מקדם האתרים שכן זה מאפשר לו לשים דגש על המילות מפתח החשובות לו
מומלץ שיהיה H1 אחד בלבד בכל דף, שלוש H2 לכל היותר בכל דף וכל השאר – כמה שצריך.

חוויית משתמשת - User experience

חשוב לספק ללקוח פוטנציאלי חוויית משתמש נכונה ואיכותית ולא לתת לו שום "תירוץ" לעזוב את האתר שלך.
עיצוב נכון של האתר ישפיע על הגולש שלך ברמת התת מודע ותניע אותו לפעולה.
כאשר האתר שלך מעוצב נכון, גוגל תעניק לך "ניקוד" נוסף וזה בהחלט עוזר בקידום אורגני

טקסט אלטרנטיבי - Alt text

טקסט חלופי הוא קוד HTML שמתאר את הניראות והמטרה של התמונה אליה הוא מתייחס.
המטרה העיקרית שלו והסיבה שהוא נוצר הוא לשמש עזר לבעלי נכויות ראייה.
מנועי החיפוש לא יכולים "לראות" את התמונה ולכן הם משתמשים בטקסט חלופי כדי להבין אותה.
כדאי להשתמש במילות מפתח שרוצים לקדם בטקסט חלופי.

כותרת הדף - Page Title

את כותרת הדף מגדירים ברמת קוד הHTML וזה מה שמציגה גוגל בדף התוצאות שלה כאשר גולשים מחפשים ביטויי מפתח במנוע החיפוש.
כדאי מאוד שכותרת הדף תהיה באורך של 70 תווים על מנת שתוכל לתפוס  כמה שיותר שטח פרסומי ותמשוך את העין של הגולש הפוטנציאלי.

אתר רספונסיבי - Responsive web design

משמעות המונח אתר רספונסיבי הוא אתר שמתאים את העיצוב שלו לסוג המכשיר שהגולש משתמש בו. כמובן שישנם המון סוגי מכשירים עם גדלים שונים של מסכים ברזולוציות שונות החל ממסכי מחשב לטאבלטים ועד מכשירי סלולר.
כאשר מקימים אתר חדש, חשוב לקחת בחשבון את נושא הרספונסיביות שכן תרוויחו נקודות בקידום אורגני וגם תספקו חוויית משתמש איכותית לכל גולש באשר הוא.

מוכנים לקדם את אתרכם בגוגל באופן מקצועי?