קידום ממומן
"העתיד של הפרסום הוא האינטרנט" – ביל גייטס
השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם
צריכים לבנות אתר או לקדם אותו? הגעתם למקום הנכון!
מה זה בעצם קידום ממומן
קידום ממומן הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר לגידול העסק בזירה האינטרנטית אשר הולכת ונהיית תחרותית יותר ויותר עם הזמן.
בעוד שמאות עסקים דומים לשלכם מתחרים בתשומת הלב של קהל הלקוחות המשותף שלכם, קידום ממומן מעניק לכם אפשרות לבלוט מעל
כולם בדיוק בזמן הנכון ובמקום הנכון.
אם נשים את כל הקלפים על השולחן – קידום ממומן זה תשלום ישיר לגוגל על מנת שיציגו מודעה פרסומית שלכם במקומות הראשונים בדף התוצאות שלה.
קידום ממומן שונה מקידום אורגני בכך שבקידום אורגני המטרה היא לבנות אתר שבנוי נכון ובעל תוכן נכון כך שיעזור לגוגל להבין אותו בצורה יעילה בעוד
שיהיה ידידותי, מזמין ורלוונטי לגולש.
בקידום ממומן ישנה תחרות פומבית על מילות מפתח וככל שתהיו מוכנים לשלם יותר, בשילוב עם איכות הקמפיין והמרכיבים שלו (בשפה המקצועית נקרא Quality Score), כך הסיכוי שלכם להיות במקומות בולטים בדף התוצאות יגדל.
דף התוצאות של גוגל מורכב מ"סניפטים" (Snippets) – אלו הם הקטעים הקצרים שרואים בדף התוצאות של גוגל כאשר מחפשים ביטוי כלשהו והם מורכבים
מכותרות וגופי טקסט וגוגל שומרת את ראש דף התוצאות שלה, קרי שלושת הסניפטים הראשונים (לפעמים 4, תלוי ברמת התחרות על הביטוי), עבור המודעות שחברות רוצות לפרסם ורק לאחר מכן מגיעים הסניפטים של התוצאות האורגניות כך שהמודעות הפרסומיות הן הבולטות ביותר והראשונות שהגולש רואה.
קידום ממומן לעיתים נקרא PPC תחת שיטת התשלום הפופולרית ביותר Pay Per Click והמשמעות של שיטת התשלום היא לשלם רק כאשר
גולש לוחץ על המודעה שלכם כך שאין סיכוי שאתם משלמים לגוגל מבלי שאתם מקבלים משהו בתמורה.
ישנם שתי מטרות עיקריות לקידום ממומן:
1. השגת לידים וניתוב לקוחות פוטנציאלים לאתר שלכם
2. הגדלת התודעה של העסק שלכם בעיני קהל הלקוחות הרצוי שלכם.
על שתי מטרות אלו נרחיב בהמשך הדף.
האם כדאי להשקיע בקידום ממומן
כמה סיבות למה ומתי כדאי להשקיע
איך עושים קידום ממומן – מבט עילי
קידום ממומן מבוצע בפלטפורמת החיפוש של גוגל הנקראת Google Ads (עד לא מזמן נקראה Google Adwords).
פלטפורמה זו מעניקה למשתמש כלים רבים לניתוח אנליטי מעמיק של השוק הישראלי והבינלאומי והם חשובים מאוד להצלחה אמיתית
של הקמפיין אותו אנו מריצים שכן חשוב מאוד להבין כמה אספקטים שונים בעת יצירת הקמפיין:
מי קהל היעד שלנו, מה הם מחפשים, מה רמת התחרות על הביטוי שאנחנו רוצים לקדם, באיזה מכשירים קהל היעד שלנו משתמש כדי לבצע את החיפושים, באיזה שעות ועוד הרבה.
אך לפני הכל, הדבר הראשון שאנו נצטרך לעשות זה להציב לקמפיין מטרות ויעדים ועל מנת לעשות זאת נצטרך להבין את מהות העסק שלנו ובאיזה שלב בחייו הוא נמצא.
אם זהו עסק שמוכר מוצרים או שירותים הקיימים כבר זמן מה בשוק, הרי שקהל היעד כבר מחפש ביטויים הקשורים למוצרים או שירותים אלו
ובמקרה זה נצטרך להתחרות על הביטויים הללו ועל תשומת הלב של קהל היעד.
במידה וזהו עסק חדש או עסק שמפרסם מוצר או מותג חדש, נצטרך קודם כל להעלות את מודעות קהל היעד לקיום המוצר שלנו.
הבנת המטרה תקבע את מהות ואופי הקמפיין שכן ישנם 3 סוגים עיקריים של קמפיינים שניתן לבחור מהם: