קידום ממומן

"העתיד של הפרסום הוא האינטרנט" – ביל גייטס

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם

צריכים לבנות אתר או לקדם אותו? הגעתם למקום הנכון!

מה זה בעצם קידום ממומן

קידום ממומן הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר לגידול העסק בזירה האינטרנטית אשר הולכת ונהיית תחרותית יותר ויותר עם הזמן.
בעוד שמאות עסקים דומים לשלכם מתחרים בתשומת הלב של קהל הלקוחות המשותף שלכם, קידום ממומן מעניק לכם אפשרות לבלוט מעל
כולם בדיוק בזמן הנכון ובמקום הנכון.
אם נשים את כל הקלפים על השולחן – קידום ממומן זה תשלום ישיר לגוגל על מנת שיציגו מודעה פרסומית שלכם במקומות הראשונים בדף התוצאות שלה.
קידום ממומן שונה מקידום אורגני בכך שבקידום אורגני המטרה היא לבנות אתר שבנוי נכון ובעל תוכן נכון כך שיעזור לגוגל להבין אותו בצורה יעילה בעוד
שיהיה ידידותי, מזמין ורלוונטי לגולש.
בקידום ממומן ישנה תחרות פומבית על מילות מפתח וככל שתהיו מוכנים לשלם יותר, בשילוב עם איכות הקמפיין והמרכיבים שלו (בשפה המקצועית נקרא Quality Score), כך הסיכוי שלכם להיות במקומות בולטים בדף התוצאות יגדל.
דף התוצאות של גוגל מורכב מ"סניפטים" (Snippets) – אלו הם הקטעים הקצרים שרואים בדף התוצאות של גוגל כאשר מחפשים ביטוי כלשהו והם מורכבים
מכותרות וגופי טקסט וגוגל שומרת את ראש דף התוצאות שלה, קרי שלושת הסניפטים הראשונים (לפעמים 4, תלוי ברמת התחרות על הביטוי), עבור המודעות שחברות רוצות לפרסם ורק לאחר מכן מגיעים הסניפטים של התוצאות האורגניות כך שהמודעות הפרסומיות הן הבולטות ביותר והראשונות שהגולש רואה.
קידום ממומן לעיתים נקרא PPC תחת שיטת התשלום הפופולרית ביותר Pay Per Click והמשמעות של שיטת התשלום היא לשלם רק כאשר
גולש לוחץ על המודעה שלכם כך שאין סיכוי שאתם משלמים לגוגל מבלי שאתם מקבלים משהו בתמורה.
ישנם שתי מטרות עיקריות לקידום ממומן:
1. השגת לידים וניתוב לקוחות פוטנציאלים לאתר שלכם
2. הגדלת התודעה של העסק שלכם בעיני קהל הלקוחות הרצוי שלכם.
על שתי מטרות אלו נרחיב בהמשך הדף.

האם כדאי להשקיע בקידום ממומן

כמה סיבות למה ומתי כדאי להשקיע

חדירה לשוק – 
בעוד שקידום אורגני הינו תהליך ארוך טווח אשר מניב תוצאות, בדרך כלל, רק אחרי כמה חודשים, קידום ממומן יכול להניב תוצאות תוך כמה שעות בלבד.
מהרגע שמקימים את הקמפיין, המודעות מתחילות להופיע ובמידה והקמפיין מנוהל נכון הלידים מתחילים להכנס.
אם האתר שלכם עדיין לא מדורג גבוה בדף התוצאות של גוגל (אורגנית) הרי אין סיכוי שיכנסו אליו, אלא אם כן כמובן אתם מריצים קמפיין מודעות.
למעשה, קידום ממומן הוא מעין חדירת שוק ראשונית המאפשרת לכם לקבל את התוצאה הרצוייה הישר מההתחלה בין אם מדובר בלידים, הרשמה לניוזלטר, רכישה וכל מטרה שתציבו לעצמכם.
בשלב מאוחר יותר בחיי העסק ניתן להפסיק את הקידום הממומן כאשר מאגר הלקוחות הינו גדול והחדירה לשוק והנוכחות האינטרנטית משמעותית.

החזר יעיל להשקעה – ROI – 
ישנו ביטוי בעולם הקידום הממומן הנקרא ROI – Return Of Investment ומשמעות הביטוי הוא החזר ההשקעה.
ביטוי זה הוא למעשה נוסחה האומרת, במילים אחרות, האם העסק מרוויח כסף מהשגת המטרות שלו.
הנוסחה כוללת בתוכה את הרווח הכללי פר השגת המטרה, כלל כמות המטרות שהושגו ואת ההשקעה הכוללת להשגת מטרות אלו.
נוסחה זו עוזרת להבין אם הקמפיין משתלם או לא, ובמידת הצורך ניתן לבצע שינויים בקמפיין או אפילו לעצור אותו בלחיצת כפתור אחת.
כאשר מבצעים קידום ממומן, ביטוי זה תמיד עומד בראש ובראשונה לעיני המפרסם וב99% מהזמן התשובה היא כן.

עוזר לקידום האורגני ולעסק בדרך עקיפה – 
אמנם קידום ממומן לא מעניק מיקומים משופרים ברמה האורגנית במנוע החיפוש המפורסם אך ניתן לקבל עזרה עקיפה לקידום האורגני באמצעותו.
גוגל מעניקה למפרסמים שלה המון כלים להבנת וניתוח השוק לעומקו.
כאשר מבצעים קידום ממומן מקבלים פידבק מהפלטפורמה של גוגל (Google Ads), בין היתר, מונחים שאנשים מחפשים ויתרה מכך – מונחים המובילים ללידים ולסגירת וביצוע המטרה הרצויה.
ניתן להשתמש בנתונים אלו על מנת ליישם אסטרטגיית SEO יעילה וטובה יותר אשר תוביל לביצוע יותר המרות בזמן קצר יותר.

עוזר בעיצוב התודעה של הגולשים – 
כאשר גולש מחפש ביטוי מסויים, לעיתים הוא לא יודע מה הביטוי הנכון שהוא צריך להקיש על מנת לקבל את התוצאה שהוא רוצה.
גולש אשר מתחיל לעשות מחקר במנוע החיפוש בדרך כלל יבצע אותו בשלבים וכאשר הוא אוסף מידע הוא ישפר ויחדד את שאילתות החיפוש שלו
בהתאם לצרכים שלו. כך למשל, מי שמחפש לרכוש מקרר מקפיא תחתון עלול לרשום בגוגל "מקרר עם מקפיא למטה" וכאן הקידום הממומן נכנס לפעולה
שכן בקמפיין ניתן להכניס המון ביטויים שהלקוחות עלולים לחפש אך כנגד להציג סניפט עם הביטויים הנכונים.
לאחר שהלקוח רואה שהביטוי הנכון הוא "מקרר מקפיא תחתון", הוא יעשה חיפוש מחודש עם השאילתא הנכונה ובתקווה, בשאילתא זו אנו נהיה ממוקמים גבוה אורגנית בדף התוצאות של גוגל.

מתאים למבצעים ולתקופות עונתיות – 
קידום ממומן מוכיח את עצמו כיעיל במיוחד בעת תקופות עונתיות בהן המשווק בוחר לצאת במבצע אשר תחום בזמן.
ניתן לייצר קמפיין אשר מוגבל בזמן ומציג זאת בצורה ויזואלית – הצגת קמפיין מסוג זה הוכיחה את עצמה כשיטה יעילה במיוחד להניע את הגולש לפעולה.
כמו כן ישנם שירותים הפעילים יותר בתקופות מסויימות בשנה כמו ספירות מלאי שהשירות שלהם נזקק יותר בחודשי נובמבר עד ינואר.
להציג מודעות בתקופה זו מציב את העסק שלכם בראשית דף התוצאות של גוגל בדיוק בזמן הנכון.

איך עושים קידום ממומן – מבט עילי

קידום ממומן מבוצע בפלטפורמת החיפוש של גוגל הנקראת Google Ads (עד לא מזמן נקראה Google Adwords).
פלטפורמה זו מעניקה למשתמש כלים רבים לניתוח אנליטי מעמיק של השוק הישראלי והבינלאומי והם חשובים מאוד להצלחה אמיתית
של הקמפיין אותו אנו מריצים שכן חשוב מאוד להבין כמה אספקטים שונים בעת יצירת הקמפיין:
מי קהל היעד שלנו, מה הם מחפשים, מה רמת התחרות על הביטוי שאנחנו רוצים לקדם, באיזה מכשירים קהל היעד שלנו משתמש כדי לבצע את החיפושים, באיזה שעות ועוד הרבה.
אך לפני הכל, הדבר הראשון שאנו נצטרך לעשות זה להציב לקמפיין מטרות ויעדים ועל מנת לעשות זאת נצטרך להבין את מהות העסק שלנו ובאיזה שלב בחייו הוא נמצא.
אם זהו עסק שמוכר מוצרים או שירותים הקיימים כבר זמן מה בשוק, הרי שקהל היעד כבר מחפש ביטויים הקשורים למוצרים או שירותים אלו
ובמקרה זה נצטרך להתחרות על הביטויים הללו ועל תשומת הלב של קהל היעד.
במידה וזהו עסק חדש או עסק שמפרסם מוצר או מותג חדש, נצטרך קודם כל להעלות את מודעות קהל היעד לקיום המוצר שלנו.
הבנת המטרה תקבע את מהות ואופי הקמפיין שכן ישנם 3 סוגים עיקריים של קמפיינים שניתן לבחור מהם:

קמפיין Search
זהו הקמפיין הסטנדרטי בו רוב משתמשי
Google Ads משתמשים.
כדאי להשתמש בקמפיין זה כאשר קהל היעד שלנו כבר בשלב די מגובש בתהליך המחקר שלהם והם כבר מעוניינים לרכוש את המוצר או השירות,
הם רק צריכים להבין ממי הם רוצים לרכוש אותו, וכאן אנחנו נכנסים לפעולה.
מטרת הקמפיין היא להביא גולשים לאתר שלנו ולייצר המרות, בין אם מדובר בהשארת פרטים, רכישה אונליין, הרשמה לניוזלטרים ועוד.
כאשר מקימים קמפיין מסוג זה מקבלים סניפטים אשר מופיעים ברשת החיפוש של גוגל ואלו הן מודעות עם כותרת וגופי טקסט שצריכים להיות בעלי תוכן מושך ורלוונטי עבור הגולש. במידה ונצליח לייצר מודעה עם טקסט מושך מספיק ומבודל מספיק מכל המתחרים, הסיכוי שהלקוח יכנס דווקא לאתר שלנו
הוא מאוד גבוה.

קמפיין Display
זהו קמפיין פופולרי מאוד בעיקר בגלל יכולת מאוד ספציפית שהוא מעניק של רדיפה אחר הלקוח, מה שנקרא בלעג המקצועי –
Remarketing. ישנם שתי סיבות עיקריות להשתמש בקמפיין זה – הגברת המודעות הציבורית לגבי השירות או העסק שלכם ורדיפה אחר הלקוח
שהיה באתרכם ומסיבה כלשהי לא ביצע המרה.
הקמפיין מוצג בכל האתרים המשווקים שטחי פרסום עבור גוגל באמצעות הכלי Google AdSense והם כוללים בתוכם למעלה מ2 מיליון אתרים (קבוצה זו נקראת גם GDN). המודעות של קמפיין זה מופיעות בשלל פורמטים שונים לרבות טקסט, וידאו ותמונות למינהם.

קמפיין Video
קמפיין יעיל מאוד שמאפשר הצגה של תמונות, טקסט ובעיקר סרטונים הצצים כמודעה פרסומית לפני, תוך כדי ואחרי
שרואים סרטון ביוטיוב. מאחר ו
Youtube הינו אתר הוידאו הגדול בעולם ובכללי האתר השני בגודלו בכל העולם, שימוש בקמפיין זה יעיל מאוד
בהגברת מודעות הציבור בנוגע למוצר או לעסק שלכם.

נקודות חשובות לקמפיין מוצלח

חשוב להבין את מבנה חשבון המודעות של Google Ads –
המבנה ההיררכי של חשבון Google Ads, בגדול, נראה כך: חשבון מודעות -> קמפיין פרסומי – > קבוצת מודעות -> מודעות.
* חשבון מודעות – חשבון המודעות מכיל בתוכו את הפרטים של בעל החשבון, בין היתר – שם משתמש וסיסמא, פרטי תשלום, העדפות אישיות והכי חשוב –
תחת רמת החשבון נוכל לראות את כל הקמפיינים שעובדים ואלו שכבר לא עובדים, בין אם מדובר בקמפיין Display, Search או Video.
* קמפיין פרסומי – התפקיד של הקמפיין הפרסומי הוא לשלוט על 2 דברים בעיקר – המטרה של מסע הפרסום שלנו והתקציב שאנו מוכנים להקצות.
בתוך הקמפיין קיימות מספר קבוצות מודעות.
* קבוצת מודעות – כפי שהשם מרמז, כל קבוצת מודעות מכילה בתוכה מספר מודעות. את קבוצת המודעות נרצה לחלק לפי נושאים כמה שיותר ספציפיים.
כמה שנהיה מדוייקים יותר וככל שנייצר יותר קבוצות מודעות, כך הקמפיין שלנו יהיה מוצלח יותר.
בתוך קבוצת המודעות מוגדרות מילות המפתח אשר יפעילו את המודעות.
* מודעות (Creative) – המודעות הן מה שאנו רואים בדף התוצאות של גוגל – הסניפטים.
חשוב להשתמש במילים רלוונטיות במודעה, לרשום מה הלקוח יקבל אם ילחץ עליה ולהניע את הלקוח לפעולה.

איך מבטיחים נתח חשיפות דומיננטי בקמפיין ממומן –
האידיאולוגיה של גוגל תמיד הייתה לדאוג ללקוחות שלה – הגולשים.
אם אנו, הגולשים, לא נקבל את מה שאנחנו מחפשים כבר בקליקים הראשונים הרי שלא נשתמש במנוע החיפוש.
גוגל כמובן מבינה את זה ולכן היא צריכה לדאוג לנו בראש ובראשונה על ידי הענקת תוצאות אמינות, רלוונטיות ואיכותיות.
אידיאולוגיה זו תקפה גם ברמה האורגנית (תוצאות לא ממומנות) וגם ברמה הממומנת.
משמע שכאשר אנו מפעילים קמפיין ממומן, לא די רק בלשלם כסף לגוגל על מנת להופיע במקומות הראשונים.
כאן נכנס לידי ביטוי מנגנון דירוג המודעות (Ad Rank)
דירוג המודעות מורכב משני גורמים: ציון איכות (Quality Score) ועלות מקסימלית לקליק (Max CPC).
בצורה לא כל כך אינטואיטיבית, דירוג המודעה דווקא מתייחס למילת מפתח וזה אומר שגוגל מדרגת את המודעה בהתאם למילת המפתח אותו
הגולש מקיש והנוסחה לחישוב דירוג המודעה היא די פשוטה: ציון איכות של מילת המפתח X עלות מקסימלית לקליק של מילת המפתח.
ציון איכות – זהו מדד המדורג מ1 עד 10 והוא מוענק לכל ביטוי שקיים בקבוצת המודעות.
ציון האיכות מורכב משלושה גורמים: שיעור הקליקים הצפוי (CTR) שהוא הגורם החשוב ביותר עם השפעה של כ54% על ציון האיכות.
רלוונטיות המודעה עצמה לביטוי אותו הלקוח חיפש, לרלוונטיות יש השפעה של כ33%.
חוויית דף הנחיתה אליו הלקוח יגיע במידה וילחץ על המודעה עם השפעה של כ13% על ציון האיכות.

מוכנים לקדם את אתרכם בגוגל באופן מקצועי?